قابلیت Operator Conference برای جلسات با تعداد شرکت کننده بالا بسیار کاربردی است. در این نوع جلسات شرکت کنندگان به مشکلات متعددی برخورد می کنند. یکی از عمده ترین مشکلات در مرحله ورود به جلسه است. شرکت کننده شماره جلسه مورد نظر را نمیداند یا رمز ورود را اشتباه وارد می کند. در حین جلسه بعضی شرکت کنندگان با صدا یا تصویر مشکلاتی دارند. اکثر این مشکلات با یک راهنمایی ساده قابل برطرف کردن هستند. برای استفاده از این قابلیت یک پایانه که در اختیار کارشناس فنی است به عنوان Operator معرفی می گردد و در یک جلسه مجزا آماده کمک و پاسخگویی به شرکت کنندگان است.
شرکت کنندگان در حالی که در Entry Queue به مشکل خورده اند و یا در جلسه هستند و می خواهند از اپراتور کمک بگیرند، با شماره گیری *0 از اپراتور درخواست کمک می کنند. اپراتور می تواند آنها را به جلسه خصوصی انتقال داده و پس از صحبت زنده رودررو راهنمایی لازم را ارائه کند و بعد شرکت کننده را به جلسه هدف راهنمایی کند. انتقال مستقیم از Entry Queue به جلسه هدف نیز امکان پذیر است.
این قابلیت تنها در جلسات Continues Presence امکان پذیر است و کلیه مشخصات جلسه اپراتور باید با مشخصات جلسه ای که می خواهد از آن استفاده کند یکسان باشد.
برای بهره گیری از این امکان ابتدا باید یک جلسه اپراتور داشته باشیم. اگر به دفعات نیاز به استفاده از این ویژگی داریم بهتر است در بخش Conference Profiles یک پروفایل مختص جلسه اپراتور تعریف کنیم. تعریف یک جلسه اپراتور کار بسیار ساده ای است. کلیه مراحل مانند تشکیل یک جلسه یا پروفایل عادی است و تنها در تب General نیاز است که تیک Operator Conference را بزنید.
جلسه اپراتور باید حتما و تنها یک شرکت کننده از پیش تعریف شده داشته باشد که نقش اپراتور را خواهد داشت.
جلسه اپراتور را بدون استفاده از پروفایل هم می توان تشکیل داد که در آن هم تنها زدن تیک Operator Conference کافیست. در هر صورت معرفی کاربر اپراتور پیش از ایجاد جلسه نباید فراموش شود.
به محض معرفی یک جلسه به عنوتن Operator نام جلسه به نام کاربری که با آن وارد رابط RMX Manager شده اید تغییر می کند.
چون من قبلا پروفایل مخصوص Operator Conference را ایجاد کرده بودم با انتخاب این پروفایل برای جلسه بلافاصله تغییرات لازم در نام جلسه به صورت خودکار اتفاق افتاد.
شرکت کننده اپراتور هم باید به عنوان یک شرکت کننده به صورت Dial out معرفی شود.
با تشکیل جلسه اپراتور شرکت کننده معرفی شده و جلسه با آیکن مخصوصی در رابط RMX Manager دیده خواهند شد.
حالا اپراتور آماده خدمات رسانی به جلسات است.
به محض تشکیل جلسه، RMX با پایانه اپراتور تماس گرفته و آنرا در جلسه مخصوص اپراتور میزبانی می کند.
حالا با تغییرات کوچکی می توانیم جلسه ای را تشکیل بدهیم که بتواند از خدمات اپراتور استفاده کند. البته به یاد داشته باشید که این جلسه تنها می تواند از نوع Continues Presenceباشد. کافیست در IVR مورد استفاده در تب Operator Assistance جلسه تیک Enable Operator Assistance را فعال نماییم و فایل صوتی مورد نیاز را انتخاب یا بارگزاری کنیم.
بهتر است هم در Entry Queue IVR و هم در Conference IVR این تغییر را بدهیم. این همان تغییری است که گزینه درخواست کمک با دستور DTMF با عبارت *0 را امکان پذیر می کند.
حالا اگر جلسه ای با استفاده از این IVR تشکیل شود می تواند در صورت بروز مشکل چه در جلسه و چه در EQ از اپراتور با شماره گیری *0 درخواست کمک کند.
پایانه ای که این درخواست را ثبت کند صدای راهنما اعلام می کند که تا چند لحظه دیگر اپراتور به شما پاسخ خواهد داد و آیکن این شرکت کننده تغییر می کند.
در این تصویر شرکت کننده dts تقاضای کمک کرده است. اپراتور که رابط RMX Manager را در اختیار دارد با کلیک راست روی نام شرکت کننده می تواند آنرا به جلسه خصوصی هدایت کند.
پس از برگزاری جلسه خصوصی اپراتور می تواند شرکت کننده را به جلسه مبدا و یا هر جلسه دیگر هدایت کند.