Cisco, MCU, Polycom, دسته‌بندی نشده, نکات فنی

مشکل ارتباط Cisco SX20 با Polycom RMX

روش ساده شماره گیری و ارتباط با Polycom RMX شماره گیری Signaling_IP##Room_Number است. بسیاری از برندها این شیوه شماره گیری را پشتیبانی می کنند ولی دستکم پایانه Cisco SX20 در محیطی که من در آن با مسئله برخورد کردم پشتیبانی نمی کرد. البته در همین شرایط پایانه نرم افزاری Polycom و Yealink این فرمت شماره گیری را پشتیبانی کرده و به سادگی وصل می شدند.

برای ارتباط Cisco SX20 با Polycom RMX ناگزیر بودیم ابتدا Signaling_IP را شماره گیری کرده و به Default Queue وصل شویم و بعد با فرمان DTMF شماره اطاق را وارد کرده و وارد جلسه بشویم.

لازم به ذکر است به دلایلی پورت 1720 از سمت Polycom RMX به بیرون بسته بود و بنابراین نمی توانستیم به روش Dial-Out از Polycom RMX پایانه Cisco SX20 را به جلسه اضافه کنیم.
اطاق کنفرانس را در Polycom RMX تشکیل می دادیم و پهنای باند آنرا تا 4Mbps هم بالا می بردیم ولی وقتی Cisco SX20 به این اطاق متصل می شد، دارای کیفیت بسیار پایینی بود و پهنای باند آن از 384kbps بالاتر نمی رفت. این درحالی بود که پایانه Polycom و Yealink با کیفیت بالا و پهنای باند 4Mbps وصل می شدند.

با کمی تاخیر متوجه شدم که مشکل در اختلاف شیوه شماره گیری و ورود بین دو برند است. Cisco SX20 ابتدا وارد صف تماس یا همان Default Queue می شد که بر اساس پروفایل Factory Video Profile پهنای باند آن 384kbps بود و بنابراین با همین پهنای باند به Polycom RMX وصل می شد و در انتقال به اطاق جلسه مورد نظر  با همین پهنای باند به اطاق جلسه هدف منتقل می شد. با ویرایش Factory Video Profile و افزایش پهنای باند مشکل برطرف شد.

البته این مورد خیلی خاص بود. در همه موارد توصیه اکید من استفاده از Phonebook داخل Polycom RMX و تماس به شیوه Dial-Out است که در فرآیند اتوماتیک کردن برگزاری جلسات قدم اول محسوب می شود.
Polycom RMX دارای قابلیت های فراوانی است که می تواند تشکیل و برگزاری جلسه را تا حد یک درگ کردن ساده کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *